یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تماس با کدام شماره‌ها رايگان است؟

تلفن

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳:۰۰


با توجه به لزوم وجود کدهاي خدماتي با ارقام کوتاه‌تر، تماس با کدهاي اضطراري رايگان است، در حالي که تماس با کدهاي عمومي ملي، شامل دريافت کارکرد مي‌شود.

 

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- با گسترش شبکه‌­هاي مخابراتي و تنوع خدمات ارايه‌شده در اين بخش و به‌منظور توسعه و تعميم خدمات مخابراتي و سرعت بخشيدن به برقراري ارتباطات در سطوح مختلف، لزوم وجود کدهاي خدماتي که شماره­‌هايي با تعداد ارقامي کوتاه‌تر از شماره­‌هاي معمولي هستند، آشکار است. در اين راستا، با ابلاغ مصوبه 212 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در سال 1394، کدهاي خدماتي سه رقمي ملي با توجه به نوع استفاده از آن‌ها به دو دسته‌ي کدهاي سه‌رقمي اضطراري ملي و کدهاي سه‌رقمي عمومي ملي تقسيم شدند.

تماس با کدهاي سه‌رقمي غيراضطراري مشمول هزينه براي تماس‌گيرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهاي خدماتي تماس گرفته باشد، به اندازه تماس درون‌شهري و در صورتي که از تلفن همراه با اين شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزينه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزينه مي‌شود.

کدهاي سه‌رقمي اضطراري ملي شماره‌هاي سه‌رقمي هستند که تماس با آن­‌ها جنبه حياتي و فوريت داشته باشد (نظير اورژانس، آتش‌نشاني، پليس و ....)، مدت زمان مکالمه کوتاه باشد و از ميانگين مکالمات شبکه کشوري پائين‌­تر باشد، خدمات‌رساني در تمام کشور مورد نياز باشد که  واگذاري اين کدها با تاييد کميته واگذاري کدهاي خدماتي و تصويب کميسيون به صورت رايگان و تماس با اين کدها نيز رايگان است. کدهاي سه رقمي اضطراري ملي مجاز و دارندگان آن­‌ها در جدول زير آمده است.

کدهاي سه‌رقمي عمومي ملي شماره­‌هايي هستند که مدت زمان مکالمه با آن‌ها کوتاه و از ميانگين مکالمات شبکه کشوري پائين­‌تر باشد، خدمات‌رساني در تمام کشور مورد نياز باشد، خدمات ارايه‌شده از طريق آن­‌ها، مورد نياز عموم مردم باشد که واگذاري اين کدها با تاييد کميته واگذاري کدهاي خدماتي و تصويب کميسيون به صورت رايگان است، اما تماس با اين کدها رايگان نيست.

بنابراين، دارندگان پروانه خدمات ارتباطي ثابت و سيار مي­‌توانند از تماس گيرندگان با اين کدها که از شبکه تلفن ثابت تماس مي­‌گيرند، بر اساس نرخ يک دقيقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استاني و در صورت تماس از شبکه تلفن همراه بر اساس يک دقيقه مکالمه تلفن همراه به تلفن ثابت، کارکرد دريافت کنند. کدهاي سه رقمي عمومي ملي در جدول زير آمده است.

انتهاي پيام

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو